یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


چند روز پیش سری به وبلاگ زنگوله زدم و اتفاقی چشمم به پستی افتاد که خیلی برام جالب بود. موضوع پست در مورد وضعیت شبکه های اجتماعی در ایران و یه مشت آدم .... بود که 360 رو به گند کشیدن. از اونجا که بنده هم با کلیه موارد ذکر شده موافقم، تصمیم گرفتم اونو در وبلاگ خودم هم قرار بدم.

اگر در طی چند سال اخیر در اینترنت فعال نبوده اید این مطلب را به درستی درک نخواهید کرد.

orkut-360-facebook

قبلآ یک سری آدم حسابی می دونستند شبکه اجتماعی چیه و مثل آدم داشتند ازش استفاده می کردند (تقریبآ اوایل دوران اورکات) بعد اورکات بسته شد و یک سری از آدم حسابی ها از خارج از ایران همچنان به استفاده خودشون ادامه دادند و یک سری آدم حسابی هم تو ایران قیدش را زدند. یه مدت خبری ازاین چیزا نبود تا سر و صدای یاهو ۳۶۰ در اومد. از اونجا که هر ایرانی حداقل یک یاهو آی دی داشت پس ۳۶۰ پتانسیل بالایی برای محبوب شدن در ایران داشت که همینطور هم شد. اون آدم حسابی هایی که قید اورکات را زده بودند و حتی یک سری از کاربر های خارجی هم از اورکات اومدند به سیصد و شصت. ۳۶۰ وضع قابل قبولی داشت تا وقتی سر کله یه مشت $@!@% (مراجعه شود به پایین صفحه) پیدا شد. ۳۶۰ به صورت انفجاری مورد استقبال قرار گرفت اما در کمال تعجب هیچ وقت مسدود نشد ، به چند دلیل!

 

اولآ جمعیتی که چیزی غیر از Flirt ، Ajeghetam یا نهایت Ejghe Mani :x :x Boos Boos بینشون رد و بدل نمیشه خطری محسوب نمیشه (مثلآ در مقایسه با جمع اعضای بالاترین!!).

 

دومآ مسدود شدن این سایت موجب بیکار شدن هزاران نیروی جوان در سطح کشور ، صد ها دختر تن فروش و تعطیلی تعداد زیادی کافی نت و ISP در نتیجه رکود اقتصادی می شد.

 

سومآ مسدود کردن سایت بسیار مفیدی مثل ۳۶۰ به سادگی سایت های زرد و  به درد نخور و کم طرفدار مثل ویکی پدیا (!) نیست که مسدود بشه و کسی صداش در نیاد و احتمال شورش در کشور توسط ملت متحد ایران به ریسک انجام این کار نمی ارزد.

 

چهارمیشو می ترسم بنویسم!

 

پس این یک سری آدم $@!@% همیشه به ۳۶۰ دسترسی داشتند و با فعالیت های خودشون ۳۶۰ را رسمآ به گند کشیدند و کم کم اون آدم حسابی ها قیدش را زدند و دوباره سرگردون شدند.

 

این سرگردونی ادامه داشت تا وقتی سر و کله غول بزرگ یعنی فیس بوک پیدا شد. فیس بوک اول تو خارج از کشور توسط (نه فقط) ایرانیان به عنوان یک ابزار جاسوسی بین دوستان و فامیل مورد استفاده قرار می گرفت (و می گیرد). ملت دوستان و فامیل را اد می کردند و جستجو می کردند برای سوژه های جدید برای خاله زنک بازی های ایرانی. کم کم سر و کله افراد مقیم ایران هم پیدا شد ، خصوصآ وبلاگ نویس ها. فیس بوک سریعآ فیلتر شد و تنها قشری که در ایران از فیس بوک استفاده می کردند اکثرآ وبلاگ نویس ها یا حداقل آنهایی شدند که می دونستند اول ایمیل www نمی گذارند! و حداقل بلد بودند چطوری هیتلر! را دور بزنند.

 

همین جا فی لتر نقش بسیار مثبتی بازی می کرد و جلوی دسترسی اون افرادی که نباید می آمدند را به خوبی می گرفت (هر چند که حق خیلی های دیگه هم ضایع می شد) تا اینکه فی لتر فیس بوک برداشته شد و دیگه ۳۶۰ باز های ایرانی اعلام کردند که ۳۶۰ خز شده و الان فیس بوک کلاس داره و همینطور جمعیته ۳۶۰ بازه که داره گله گله به فیس بوک هجوم میاره.

 
360-mixed
 

از جمله عادات ، فواید و فعالیت های مفید $@!@% ها میشه به موارد زیر اشاره کرد:

 

- قرار دادن عکس های مهمونی برای زدن پوز اونهایی که دعوت نشده بودند.

 

- تهدید با انواع مختلف به اینکه از لیست دوستان طرف حذف میشید :)))

 

- پر کردن صفحه کامنت دوست دختر / پسر با Flirt هر پنج دقیقه یک بار برای اینکه دیگران حساب کار دستشون بیاد…

 

- داشتن ۳۰ پروفایل مختلف که با عدد روی عکس آنها مشخص شده و در هر کدام اعلام شده این پروفایل پر شده و به پروفایل بعدی بروید.

 

- مهم نیست که شما سایه منو با تیر می زنید ، شما میاید و برای من یک Testi (لغت کامل Testimonial است ، یعنی گواهی ، شهادت) می ذارید که من پرچمم بالاس کسی برام شاخ بشه با تو طرفه خفنم دختر کشم تریپم تکه و… بعد من هم همین کارو واسه شما می کنم. تستی های بیشتر برابر با اعتبار بیشتر است.

 

- برگذاری فستیوال های مختلف برای انتخاب ۳۶۰ Miss :))))

 

- ایجاد رقابت سالم بین جوانان برای کسب کامنت ، تستی و Page View بیشتر.

 

- گفتن «بلاگ» به هر «پست» وبلاگ.

 

- کپی پیست کردن شعر های عاشقانه انگلیسی که خودشون نمی دونن یعنی چی.

 

- اعتقاد به اینکه نوشتن به زبان فارسی در اینترنت «خز» است. (یه طرف یه «چیز» گشاده و یه طرف هم QWERTY Farsi Keyboard Layout!!)

 

- ابتکار در فینگلیش نوشتن ، MelikaW , MilaWd , Pesmale Khojjel , Dokhmal….

 

و…

 

با توجه به قابلیت های بسیار بیشتری که فیس بوک نسبت به ۳۶۰ داره به خوبی میشه فهمید که اگر فیس بوک تو ایران مسدود نباشه به سرنوشت ۳۶۰ دچار خواهد شد. فرقی که الان بین ۳۶۰ و فیس بوک هست دقیقآ مثل فرقیه که بین پرشین بلاگ و وردپرس هست. (همون جریانات «وب خوبی داری…» و قلب و گیتار ASCII و….)

 
 

خواهشمندم سایت فیس بوک را دوباره برای مشترکین گرامی مسدود و ما مشترکین غیر گرامی را به حال خود رها کنید!

 

$@!@%: از اینا که عمومآ با موبایل جلو آینه از خودشون عکس می گیرن روی عکس هم اسمشون رو با Paint می نویسند بک گراند Gucci و Play / boy و اینا میندازن اول و آخر اسمشون هم ده دوازده تا اسپشیال کاراکتر ASCII داره…

 

پ.ن: این نوشته صرفآ برای درد دل با افرادی نوشته شده است که مضمون آن را درک می کنند و نویسنده قصد امر و نهی کسی برای انجام دادن یا ندادن کاری ندارد. هر کس آزاد است که در چهارچوب قوانین هر شبکه اجتماعی پروفایل شخصی اش را به سلیقه خودش تنظیم و از آن سرویس به نحو دلخواه استفاده کند.

 

پ.ن: اگر متوجه این مطلب نمی شوید یعنی برای شما نوشته نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 10 / 4 / 1391برچسب:مشترک گرامی در دیزی بازه , حیای گربه کجا رفته؟ , ] [ 16:40 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User